Fail Peribadi untuk Urusan Lapor Diri sebagai Guru di Sekolah ini saya kongsikan kerana tak lama lagi, kita akan melapor diri di sekolah setelah mendapat Surat Penempatan daripada pihak Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM)/ Jabatan Pendidikan Negeri (JPN)/ Pejabat Pendidikan Daerah (PPD).


Kita siapkan awal-awal dokumen yang diperlukan dan boleh terus berikan kepada Guru Besar atau pegawai dari Anggota Kumpulan Pelaksana (AKP). Kita mudahkan kerja mereka, Insya-Allah, Allah mudahkan kerja kita.

Boleh jak tak pakai fail tapi kan lebih baik letak dalam fail, kemas lagi sistematik gituuu. Hihi. 

Sekiranya terdapat perbezaan/percanggahan/keraguan berkaitan perkara ini, bolehlah memberikan maklum balas kepada saya pada ruangan komen di bawah ya. 

Kandungan yang saya kongsikan ini dibahagikan kepada tiga bahagian iaitu seperti berikut:
  1. Kulit Depan (Cover Fail)
  2. Divider Dokumen yang Wajib Disediakan untuk Urusan Lapor Diri (berdasarkan Senarai Semak SPP)
  3. Divider Dokumen Sokongan (dokumen lain yang anda rasa perlu masukkan sekali dalam Fail Peribadi anda)
MOHON PERHATIAN: Saya tidak dapat memberikan softcopy bagi fail ini ya disebabkan design bagi fail ini adalah tertakluk kepada hak cipta Cikgu Grafik (www.cikgugrafik.com), kalau mau, beli kat website tu. 

Baiklah, berikut merupakan fail peribadi saya:

KULIT DEPAN (COVER) FAIL PERIBADI




DIVIDER DOKUMEN WAJIB 













Penyata Kewangan 8 (Kew. 8) ini diuruskan oleh kerani sekolah dan Guru Besar akan tandatangan untuk urusan kemasukan gaji kita.










DIVIDER DOKUMEN SOKONGAN






























👇🏼 Muat Turun Divider File 👇🏼
Fail ini adalah berformatkan PDF dan bersaiz 39MB

Fail-fail jugak, jangan lupa selesaikan semua dokumen ni ya dalam bentuk asal dan salinan yang disahkan benar. Semoga Allah memudahkan urusan kita semua wahai graduan IPG PISMP Ambilan Jun 2015. Hahahaha.


2 Ulasan

  1. assalamualaikum cikgu, maaf menggangu, saya nak tanya, jenis file yang digunakan file yang mcm mne ye cikgu guna untuk letak segala butiran ini?Adakah file seperti interview atau file rancangan pengajaran harian?

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama

BACA JUGA